Cridats a ser Poble!

Fotografia de grup

El passat 13 d’abril, Sant Feliu de Llobregat acollia la Trobada diocesana d’adolescents i joves del nostre bisbat. Enguany, en format de tarda, prop de 80 adolescents i joves d’arreu del territori diocesà s’aplegaven sota el lema: Cridats a ser Poble! Tant el lema com el fet de celebrar-ho a Sant Feliu de Llobregat, tenia una triple finalitat: els 500 aniversari de la parròquia de Sant Llorenç, els 20 anys del nostre bisbat i l’Objectiu diocesà.

La trobada començava a la Casa de l’Església, casa de tots. Amb la salutació inicial, el nostre bisbe Agustí Cortés, acompanyat del nou delegat de pastoral amb joves del nostre bisbat, mossèn Josep, expressava l’alegria de poder acollir, en aquell lloc, els adolescents i joves vinguts d’arreu del nostre bisbat. Així doncs, durant la tarda es proposava de viure tres grans moments que servien per plantejar-se tres preguntes: on som cridats, a què som cridats i qui ens crida.

Per poder donar resposta a la primera pregunta (on som cridats?) s’havien de descobrir diferents elements que constitueixen i donen forma el nostre bisbat: el bisbe, la història, el territori i la càtedra. Tots aquests elements, ens definien com a Poble de Déu que camina a Sant Feliu de Llobregat, amb un pastor, el nostre bisbe.

En acabar el primer espai, calia descobrir les diferents vocacions i serveis als quals els joves podien ser cridats per servir Déu i l’Església. Ho descobrien gràcies als testimonis del servei a Càritas Jove, Lourdes, Pastoral penitenciaria, Professor de religió, i a les vocacions Matrimonial, Missionera i Sacerdotal. En acabar aquest espai descobrien que la seva vida era per ser entregada per als altres, per a Déu.

Per acabar la trobada, calia descobrir qui és aquell que ens crida. Ens dirigíem a la Catedral-Parròquia Sant Llorenç; allà eren acollits pel rector, Mn. Josep Maria Domingo, el vicari de la parròquia, Mn. Joan Francesc Cortès, l’encarregat de la restauració del temple parroquial, el Sr. Quim Sedó, i tota la comunitat parroquial. Durant l’homilia de l’eucaristia, el bisbe Agustí animava els joves a no tenir por, a deixar-se interpel·lar per la crida del Senyor i a seguir-lo, descobrint així que era el mateix Jesús ressuscitat qui els cridava a la vida autèntica. Finalment, per acabar la trobada d’enguany, un equip de voluntaris i voluntàries de la comunitat parroquial preparava un petit piscolabis per compartir experiències i acomiadar-se.